Wednesday, December 07, 2005

I Agree

As happens not infrequently, Rivqa Yaffa says it as it is:
רוצה מדינה יהודית
רבקה יפה שחר דורשת מאותן המפלגות שרוצות במדינה יהודית להתאחד ולהכריז על מפלגה אחת
4/12/2005

הם נערכים לבחירות, נלחמים על כיסאות, תרים אחר כותרות, מנסים לנחש מה רוצה הבוחר. אני הבוחר, ואני רוצה מדינה יהודית. זו גזענות? אז זהו, שאני רוצה להצביע למפלגה שאין לה בעיה עם המילה יהודי ועם זכויותיהם וערכיהם של יהודים. מפלגה שחבריה מתרשמים מהמוסר היהודי יותר מאשר מהתרבות הפוסט-המערבית, וזוכרים למה מדינת ישראל הוקמה, ולמי. יש כמה מפלגות כאלה? על זה אני מדברת, שהגיע הזמן שיתאחדו וינהיגו את המדינה.
יהדות התורה, ש"ס, המפד"ל, מימד, האיחוד הלאומי וחלק מהליכוד צריכים להתאחד למפלגה אחת גדולה, שחבריה עונים על שאלת זכותנו על הארץ במילה אחת: ככה. בלי הסברים, בלי התנצלויות ובלי קשקושי נרטיב. מפלגה שתדאג לחינוך יהודי כזה, שילדים ישראלים יהיו גאים בשייכותם לעם הכי משכיל, הכי תרבותי והכי הומני בעולם, ושיזכרו מה זו אנטישמיות. מפלגה שתגיד בקול רם, שתרבות יהודית אינה גחמה מגזרית, ושתרבות זה לא רק ספורט ותיאטרון, אלא גם לימוד תורה, מצדי תקראו לזה תנ"ך. תשומת הלב שלנו מוסטת היום לביטחון, לגבולות ולדמוגרפיה, אבל על הפרק עומדת בחירה בין יהודי לישראלי, בין חופה יהודית לברית הזוגיות, בין חברון לתל-אביב. ויתרנו על חבל קטיף, מחר מערת המכפלה והר הבית, ושאיש לא יעז לשוב ולדקלם בשאננות: "היה לא תהיה". אני רואה את המריבות הקטנוניות בין ליצמן לרביץ, בין המפד"ל לאיחוד הלאומי, בין ש"ס לאריה דרעי, ותוהה האם אינם רואים שבלב מדינת ישראל כבר רוחשת האש, שעומדת לאכל את הערכים הכי בסיסיים של העם
היהודי: חינוך, משפט עברי, שבת, גיור, כשרות ונישואין.
הרוב רוצים מדינה בעלת צביון יהודי

אני מסתכלת בקנאה ביכולת של המפלגות החילוניות הגדולות להושיב יחד אנשים בעלי מגוון דעות, להניח בצד ניואנסים
ולהילחם על הנהגת המדינה. המפה הפוליטית בישראל משתנה ונערכת מחדש, החילוניות האידיאולוגית מתפשטת לפריפריה, ורק הדתיים תקועים בקבוצות אנכרוניסטיות קטנות וקטנוניות, במקום להתעלות ולהתאחד למען המשותף לרובנו: יהודיותנו. אישה חרדית צעירה שגרה מספר שנים באמסטרדם, סיפרה לי איך מהר מאוד למדה לוותר על הלוקסוס הישראלי לקטלג חברים לפי פרמטרים פוליטיים ודתיים, ולהבין שכל יהודייה ששולחת את בנה לבית הספר היהודי, היא חברה שלה. "רק כאן הבנתי מהי תחושת שותפות יהודית, ומה חשוב באמת". היא למדה את השיעור שחברי הכנסת שלנו טרם למדו. רוב הישראלים רוצים מדינה בעלת צביון יהודי, ובגלל זה "ביבי טוב ליהודים" הביס את פרס, ובגלל זה ש"ס קיבלה 17 מנדטים. להיות יהודי זה לא קשור לדתי, תשאלו את עוזי לנדאו, וגם לא לימני, תשאלו את הרב אלישיב. ועוד משהו, מפלגות דתיות חייבות להיגמל מרגשי הנחיתות שלהן, ולשאוף להנהגה. גם חרדים יכולים לעמוד בראש פירמידה ממלכתית. עובדה שאורי לופליאנסקי מצליח כראש עיריית ירושלים, ועוד מעט הרב לאו כנשיא המדינה.

No comments: